Monday, May 7, 2007

Flytting

Ja nå blir det østlendinger av oss. Vi flytter til Våle i Vesfold. Der har jeg slitt ut utallige barnesko og også noen skjærokser(sikkert feil stavet), et par cowboystøvler, og et par kule basketsko. Nå er det altså mine barn som skal være så heldig å få slite ut sine sko der borte. Det er ikke det at jeg tror skoene slites mye bedre i Våle enn i Stavanger, men det er liksom noe med det å slite skoene sine på samme plass som sin far har gjort det. Nå skal det sies at det var, som med alt, mye bedre før. Før var det nemlig oljegrus på vegen forbi der jeg vokste opp. Det er en blanding av grus og asfalt som legges på veien og danner en hinne som minner om ekstra grovt sandpapir. Da ble skoene slitt da!!
Har foresten mange gode minner fra sko-sliting (og andre ting) her i Stavanger, blir litt vemodig å flytte etter 10 år her borte. Jeg som har blitt viking-tilhenger og greier! (Nei det er ikke en tilhenger av gummistøvler eller en gummistøvveltillhenger..) Det med Viking får jeg ta i et senere innlegg, kjenner at det er litt for tidlig i sesongen til å utale meg om de har slitt litt for lite på skoene sine i sesongstarten. Hvis det er tilfelle, så holder de jo ut hele sesongen da!!

6 comments:

Himayalaya said...

Du har ikke fått en aldri så liten hang up på sko vel?...:)
Det blir rart å ikke skulle besøke dere i Stavanger noe mer,men Våle er jo også en koselig plass.Kortere avstand blir det vel også?Lykke til med flytting og styring!

ehorn said...

Kjære sønn....For atdin kjære kone ikke skal bli helt utslitt fant vi det betimelig å komme med en komentar på bloggen din.du er en flott mann med eller uten sko men særlig fotogen har du aldri vært!!! vær snill gutt da! Hilsen din mor.:-)

Agnar Aasland said...

Heisann! Se der var en ny blogg gitt!!!
Blir ikke mange igjen i Stavanger etterhvert.....
Kan anbefale å flytte ut av byen både prismessig og ellers.
Fått jobb?

Tom Erik said...

Nei, nå kommer det til å bli kjedelig i stavanger ja.....
Vi flytter altså til Våle, der jeg kommer fra. Der skal vi leie hus av bestemor. Jobb er underveis får jeg håpe.
Hvordan trives dere i Mandal da?

Amund Aker said...

Kan trøste deg med at det går mye lettere å bli supporter av Sandefjord, enn av Viking. Har jo 11,5 års erfaring med å prøve å holde med Viking, og 3,5 måneds erfaring som Vestfolding. Sandefjord ruler!

Hvor i Våle/Re er det dere bosetter dere, da? Blir godt å få dere hit til litt mer sentrale strøk.

Jeg oppdaget din blogg da Kristin bestemte seg for at vi skulle ha fiskemiddag i dag ;-( og ba meg finne oppskrift på Berits blogg.

Kan trøste deg med at det er mange svært interessante blogger som kommenteres lite. (Jfr. www.pappaldinho.blogspot.com) ;-)

Lykke til med jobbsøking.

Øyvind Aker.

Eiliv said...

Berit oppfordrer på det sterkeste til å legge igjen kommentarer som bevis på at bloggen din ikke er helt ubesøkt..Joda (Berit...) vi (majestetsflertall) er her og (smug-)titter på bloggen. Selv en oslo-borger uten bloggkompetanse. Men bildene tør vi ikke kommentere.... av redsel for bloggerens selvtillit....